Sekadar Berkongsi 2 dan Puasa yang awesome...

Assalmualaikum n solawat

Al-Quran itu Firman Allah..Firman Allah itu kata-kata Allah dan kata-kata Allah itu benar..Bagaimanapun perlu ada seorang yang perlu menafsir al-quran kerna firman Allah itu tidak sama dengan bahasa biasa kita.Sekarang ini bila dilihat macam2 jenis tafsiran dibuat keatas al-quran, lagi - lagi mereka yang berfahaman wahabi..bagi mereka boleh menafsir al-quran sesuka hati mengikut pandangan masing2..dan ini jelas tidak benar.mna mungkin kita boleh berbuat demikian.kerna itu semua kata-kata Allah,jika salah tafsir musibah menanti.iya sudah pastinya Rasulullah SAW ditugaskan untuk memberi tunjuk ajar,menafsir segala firman-firman Allah..tetapi selepas kewafatan Rasulullah..siapa yang lebih layak untuk menyambung segala tugas baginda..Adakah saidina Abu Bakar?SAidina Umar?Saidina Uthman?Saidina Ali?dan para sahabat yang lain..hehe.korang fikirlah sendiri..kaji balik sejrah islam,rujuk hadis sahih...itu je gua nak cakap..

well...arini gua nak cerita pengalaman gua masa puasa kat univeriti..of course my beloved uum kannzz. Hm..ok..masa semester satu gua dah kna menempuh bulan posa..mmg satu cabaran dan pengalaman baru yg gua dapat...bila ingat balik..wah rindu gila masa sem1 dulu...masa sem 1 gua aktif dgn kolej dan gua join under biro kebajikan dan perkhidmatan..masa bulan posa aku n beberapa org lagi( mat rep,bang arin,kak madihah,kak aye) kami sapu bazar ramadhan.hehe..mmg best..lepas bukak posa je (ari2 gua bukak posa sorang2 beb..sedih gila..haha) smaye psatu tros rush pegi bazar ramadhan..menyapu la pe lagi..buang sisa2 makanan yg ada kat ctu..penat dan bebai gak la bila sampah banyak..hehe. 25 hari aku menyapu kat ctu...mmg style..tiap2 malam turun..sampai la satu ketika time budak2 semua da nak balik kampung..cuti raya pe lagi..tinggal la aku dgn mat rep kat kolej kachi tu..bunyi cengkerik je yg tinggal..sbb esok tu gua kna wat last cleaning..kna basuh n simbah jalan kat ctu dgn clorox..gua dgn mat rep,bang arin pun gigih la mencuci jalan tngh2 panas...haha.mmg x leh lupa..and budak2 yang naik bas semua wusha pelik je tngok kami...KORANG PAHAL!!! haha..gua dgn muka tebal babai la diorang n yg best ramai budak babai kat aku balik..wah popular i...yang bestnya budak2 semua dah balik..sampai bas mara liner yg suppose to be penuh everyday...xde org naik..siap driver tu jumpa aku..n tnya "budak2 da abih ka?"..gua sambil pegang penyapu ala2 askar pencen cakap kat brader tu " bang..semua budak da balik bagn..tinggal kami je..n apakata bagi sya bawak bas tu..abng tolong sapu jalan ni.."..brader tu pun gelak jer...dah abis mnyapu...msa yg gua tggu2..dapat duit raya beb...RM550..sape nk bagi 500.haha..tu la pengalaman aku masa sem 1.

sem 3..i mean the next year..aku still wat keje x bermoral nie...haha..tapi kali ni meriah ckit sebab ramai yg join.actually xde la ramai just tambah lagi 2 orang..hehe.and time tu gua jadi timblan pengarah untuk projek bazar ramadhan tu la..taiko abis aku time tu..tiap2 petang gua turun bazar ramadhan kutip duit perlindungan (duit sewa tapak sebenarnya)..klau peniaga x bayar gua pukul peniaga tu.abru sintok gangster beb..haha.n lepas bukak posa mcm biasala..gua akan mnyapu sampah kat ctu..

masa sem 5 plak...gua da x buat keje x bermoral tu..sebab projek bazar HEP da ambik alih..kecewak aku.so x dpt la duit raya rm550 da..tapi yg bestnya gua dapat la bukak posa dgn member2 and budak klab kembara yg mna before2 this aku x pernah bukak posa dgn sapa2 pun.hehe.superb awesome la...

Tu la pengalaman bukak puasa gua dekat universiti..x la mnarik sngt.biasa2 je...yg penting im gonna miss all that fucking memories.

p/s : saya budak baik

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih