Pengalaman Singkat

Assalamualaikum dan solawat

well..sepanjang bulan ramadhan ni redup je Alor Star..and hujan kerap kali..kadang-kadang lebat,kadang-kadang normal,kadang-kadang renyai...no wonder aku x penat langsung puasa kali ni..slalu bulan posa kedah pasti panas...Alhamdulillah..sekarang pon tngh hujan ni..non stop dari pagi tadi..hopefully x banjir.

so...aku suka beno cerita pengalaman aku kat belog..hei ska atilah!!!klau ilham suke jiwangzz2..aku suke ngarut2 pasai pngalaman aku sampei korang muntah nasik.2 hari lepas aku per gi jitra and dalam pukul 1.30am..aku balik dari jitra..tiba2 sampai depan post office kepala batas moto aku pancit...shit!! moto aku pancit..malam2 mcm ni plak kan..dah la sunyi..xde orang kat jalan..kdai moto mna bukak.apa aku nak buat nie..so aku amek keputusan kol member aku kat awsat..pas2 dia pun datang..pergh..nasib baik la...aku pun tumpang dia balik memandangkan dia pun nak balik alor star.

keesokannya..aku pun dok pikir la mcm mna nak pi ambik moto aku kat jitra tu..aku pun gigih la dok pikir...last2 gua ambik keputusan naik bas mara liner yg last skali gua naik masa sem3..2 tahun lepas.hehe..aku suruh abg ipar aku anta dekat shahab perdana..lama gak la aku tggu bas tu..45 mnit pas2 bas pun sampai.and gua pun naik la...tambang rm2.60sen..bas benti2..biasa la amik orang..depan aku ada budak perempuan sekolh agama...comel.hehehe..ok2 focus..sampai dekat kepala batas..ada satu gang2 budak skolah naik bas mostly perempuan yg naik.riuh rendah bas tu...mcm2 bunyi ada...yang budak2 perempuan ni plak sembang suara mmg x ingat dunia...jelas ketara..and aku pun curi2 dengar (sapa suruh cakap kuat2)..ohh mereka bergosip rupanya..si perempuan A bukan nama sebenar ni cerita kat membe dia yang dia meluat kat sorang laki ni sebab selalu berkepit dgn adik angkat perempuan dia.and kawan dia pun mcm terkejut x sangka..dan penuh perasaan mendengar gosip kawan dia tu...aku tutup mulut sebab nak tahan gelak...and aku tunduk muka senyum sorang..punya la nak cover.lawak beb budak2 sekolah zaman sekarang..haha...bergosip dalam bas yaww..cool gila.haha.korang bayangkan,depa berdiri sambil pegang tempat pemegang dalam bas tu..and bergosip2 dgn membe...bagi aku bnda tu klaka but cool..hehe.mcm2 aku dgr budak perempuan tu crita pasal cinta monyet budak2 sekolah..hahahaha..klaka la kau perempuan.sori2..aku x tertahan emosi.and smapai mna entah budak2 ni pun turun.and than aku pun turun kat tempat aku letak moto semalam..thanks god...motor aku ada kat ctu lagi.hehe...than aku dgn gigihnya pi la cari kedai motor..and dalam 1km aku jumpa..nasib baik la x jauh....haaa..

thats all...best kan best kan.sekali skala aku nak naik bas lagi..awesome kot.

p/s : x banyak yg saya nak....

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih