Rezeki Turun Dari Langit

Assalamualaikum

Satu minggu ni aku asyik mkn je...mkn lagi,mkn lagi..3 hari gua mkn free...haish.syukur...tapi satu bnda aku risau..adakah berat badan aku akn naik..oh tidak...i need exercise...nk p joging tiap petang..tapi hujan..damn.

what should i do?diet?...boleh je..tapi x berkesan pun aku rasa....kna joging gak la mcm mna pun..aish.

Dari Pencintamu

Assalamualaikum

Allah Humma Solli Ala Muhammad Wa Aali Muhammad

هذا الذي تعرف البطحاء وطأته والبيت يعرفه والحل والحرم

BI ABI ANTA WA UMI

Dialah yang dikenal jejak langkahnya,
oleh butiran pasir yang dilaluinya.
Rumah Allah Ka’bah pun mengenalnya,
dan dataran tanah suci sekelilingnya.

Dialah putra insan termulia,
dari hamba Allah seluruhnya.
Dialah manusia hidup berhias takwa,
kesuciannya ditentukan oleh fitrahnya.

Di saat ia menunju Ka’bah,
bertawaf mencium Hajar jejak kakeknya.
Ruknul Hatim enggan melepaskan tangannya,
karena mengenal betapa ia tinggi nilainya.

Jika Anda belum mengenal dia,
dia itulah putra Fatimah.
Putri Nabi utusan Allah,
penutup para Rasul dan anbiya.

Pertanyaan Anda “Siapa dia?”
tidak merugikan keharuman namanya.
Arab dan ajam mengenal dia,
walau Anda hendak mengingkarinya.

Tidak pernah ia berucap “tidak”,
kecuali dalam ucapan syahadatnya.
Kalau bukan karena syahadatnya,
“Tidak”nya berubah menjadi “ya”.

Berasal dari keluarga mulia
Mencintainya fardhu dalam agama
Membencinya kufur dalam agama
Dekat padanya selamat dari marabahaya.

Yang mengenal Allah pasti mengenal dia
Yang mengenal dia mengenal keutamaannya
Yang bersumber pada lingkungan keluarganya
Tempat manusia bermandikan cahaya.

Syair Farazdaq Untuk 'Beliau'..SOLAWAT

Sebuah Kehilangan

Assalamualaikum

Allah Humma Solli Ala Muhammad Wa Aali Muhammad

Sedihnya tak terkata, jantung terketar-ketar
Tatkala hembusan angin membawa khabar
Dikau tiada lagi
Dikau akhirnya pergi
Meninggalkan pencintamu, yang dahagakan ilmu

Tak sanggup berkata apa
Hanya tangisan mencurah dijiwa
Wahai gerbang ilmu,
Kami tidak sanggup hidup tanpamu,
Bawalah kami bersamamu

Para pencintamu ingin bersamamu
Tiada apa yang dapat menggantikanmu
Peninggalanmu pengubat rindu
Tatkala hati ingin berjumpa

Solawat

p/s : in LOVE =)

hari-hari berikut..313

Assalamulaikum


tangisan itu..aku tak peduli
menangislah..itu saja cara yang ada
mana mungkin kerna tangisan itu..kamu kan disiksa
mana mungkin kerna tangisan itu..kamu kan dicela
persetan kan mereka..selagi kamu di jalan kebenaran.

duniawi..hentikan penyeksaan kepada aku..
kapitalism..tolonglah jauhi dari aku..
maksiat..janganlah rapat dengan aku
korang ingat korang siapa..
tuhan??

ohh..sakit mata ini..
sakit leher ini..
kerna asyik merenung lautan biru di udara..
bila dia nak sampai ni...
siapa??

'dia'menunggu kita..kita menunggu 'dia'..
sama2 menunggu..
tapi selagi kita semua tidak bersedia..
jangan harap 'dia' nak datang
jangan mimpilah 'dia' nak peluk korang

petunjuk di merata-rata
ahh..malas aku nak layan..
lambat lagi kot..
lambat lagi tengkorak kau..
jelas kiri kanan..hidayah di merata-rata tempat
tak kan tak perasan kot..

berdiri di dunia nyata..
jangan asyik mengejar kesalahan
selongkar kebenaran tu..
jangan la malas nak cari...
tolonglah..sampai bila korang nak disuapkan
kalau disuapkan dengan benda betul.takpe lah..
ini kamu disuapkan benda yang salah..mana boleh.

selagi ada kesempatan menjadi manusia
fikirlah sewarasnya..
bila dah jadi mayat..tak guna beb..
berjihad dengan 'dia'
berjihad dengan betul
Pencipta senantiasa bersama kita..
solawat