hari-hari berikut..313

Assalamulaikum


tangisan itu..aku tak peduli
menangislah..itu saja cara yang ada
mana mungkin kerna tangisan itu..kamu kan disiksa
mana mungkin kerna tangisan itu..kamu kan dicela
persetan kan mereka..selagi kamu di jalan kebenaran.

duniawi..hentikan penyeksaan kepada aku..
kapitalism..tolonglah jauhi dari aku..
maksiat..janganlah rapat dengan aku
korang ingat korang siapa..
tuhan??

ohh..sakit mata ini..
sakit leher ini..
kerna asyik merenung lautan biru di udara..
bila dia nak sampai ni...
siapa??

'dia'menunggu kita..kita menunggu 'dia'..
sama2 menunggu..
tapi selagi kita semua tidak bersedia..
jangan harap 'dia' nak datang
jangan mimpilah 'dia' nak peluk korang

petunjuk di merata-rata
ahh..malas aku nak layan..
lambat lagi kot..
lambat lagi tengkorak kau..
jelas kiri kanan..hidayah di merata-rata tempat
tak kan tak perasan kot..

berdiri di dunia nyata..
jangan asyik mengejar kesalahan
selongkar kebenaran tu..
jangan la malas nak cari...
tolonglah..sampai bila korang nak disuapkan
kalau disuapkan dengan benda betul.takpe lah..
ini kamu disuapkan benda yang salah..mana boleh.

selagi ada kesempatan menjadi manusia
fikirlah sewarasnya..
bila dah jadi mayat..tak guna beb..
berjihad dengan 'dia'
berjihad dengan betul
Pencipta senantiasa bersama kita..
solawat

No comments: