Resah..



Nafasnya masih berbau alkohol ketika aku mendekatinya. Bohong-bohongnya masih tergantung di langit bersama bintang-bintang yang makin malap. Dari balkoni ini, kami lihat neon Kuala Lumpur berlawan-lawan untuk menyilaukan mata.

Sudah seminggu apartmen ini tak ada elektrik. Dan sudah seminggu dia berkurung di dalam rumah, dan sudah seminggu (katanya) dia hanya makan pop-tarts yang diselitkan ke bawah pintu oleh kawan-kawannya.


Itu saja, aku tanya.


Itu saja, dia kata.


So, dia kata dia mahu pindah ke London, atau Paris, atau Prague, atau mana-mana tempat yang aku tak mampu pergi, dan aku kata jangan, dan dia kata kenapa, dan aku tak cakap apa-apa sebab aku tak tahu apa lagi nak cakap.


Kami tak pernah cakap tentang cinta kerana itu fantasi orang dulu-dulu yang mahukan rumah teres dua tingkat dengan laman yang penuh rumput hijau. Corner lot, dan bunyi anak-anak bermain di kejauhan.


Malam ini kami akan tidur dalam bilik yang tak berlampu, dan pagi-pagi sebelum waktu subuh aku akan bangun dan beri kucingnya makan dan fikirkan tentang moraliti cerita ini. Bunyi azan mungkin boleh menyelamatkan segalanya.


Mungkin.

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

Pada 'DIA' kita datang,Pada 'DIA' kita pergi.