Hajat Seorang Hamba


Bismillahirraahmanirrahim, Allah Humma Solli Ala Muhammad Wa Aali muhammad

Ya Allah, Kau lembutkan lah hati kami, Kau Lunturkan ego kami ya Allah, agar mudah kami mendalami hati budi,Wahai Yang Hidup dan Kekal, aku memohon pertolongan dengan rahmat-Mu,Ya Allah, jangan Kau susahkan kami untuk mencari apa yang tidak Kau takdirkan bagi kami, dan untuk apa yang Kau takdirkan untuk kami lancarkan dan mudahkan ia... Ya Allah, rendahkan diriku dan besarkan Dikau di dalam hatiku.Ya Allah, diri ini penat diuji, berilah kekuatan kepada kami Ya Allah supaya kami tidak berasa lemah dan senantiasa bersedia menghadapi cabaranMU, wahai puncak segala harapan,Wahai Yang Hidup dan Kekal, aku memohon pertolongan dengan rahmat-Mu.
Jangan Kauserahkan aku pada diriku sekejap matapun, dan perbaiki semua
urusan kami, dengan rahmat-Mu wahai Yang Maha Pengasih dari semua yang
mengasihi.


Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih