Fotografi menurut minda aku

Assalamulaikum.

bagi aku fotografi its a kind of art..semua org boleh menghasilkan gambar yg terbaik dn cntik..x kisahla lu anak petani ke,anak cikgu ke mahupun anak kucing.apa yg perlu ada dlm fotogarafi ni ialah gmbar yg kreatif dan menceritakan sesuatu dan semua org kat dunia ni kreatif..tipulah seseorang itu jika dia kata "aku x kreatif"..wak lu.sbnar dia tu freatif cuma dia x sedar yg dia memeliki bakat itu..tapi..untuk menghasilkan gmbar yg lebih menarik..of cos la kna blaja kan..especially editing..ya editing sgt penting dlm fotografi kerna itu yg mnyerikan sesuatu gmba tersebut. dan sifu aku (lecturer ko-k fotografi) byk kali ingtkan aku..jgn segan utk mengambil gamba..kamu mesti berani..nmpk sesuatu yg menarik..shoot je tros.



aku x kisah klau ada org beli dslr kerna ianya trend masa kini( tngok org lain ada..aku pun nk jugak la)..beli la..xde masalah..tapi..bila da beli kamu mesti belajar utk mnghasilkan gmbar yg cantik.kamu org2 yg kaya ptot bersyukur mampu membeli kamera dslr kerna kamera itu mahal..mencecah ribu hingga puluhn ribu..x termasuk lens2 yg bakal dibeli nnti..so gunakan peluang ni. jgn sekadar shot gmba je..hasilnya gmba blur,out of focus, gamba gelap wlaupun cerah, tapi kamera kamu harga ribu2..dan bila bandingkan dgn kmera kompak biasa nah..gmba kamera kompak lagi cantik.kerna kamera kompak(digital biasa) adalh auto..so kamera da set apa yg terbaik..tetapi bila kamu dah pkai dslr..kamu perlu penilitian yg tajam.semuanya terlatak ada tgn kamu utk mnghasilkan gmba yg cantik.so..belajar lah menggunakannya dgn sebaik mungkin.dont waste ur money bebeh.



and mcm mna aku berkecipung dlm dunia forografi nieee?? haaa...to be continue

P/s : aku x pnh ada kamera sendiri pun..tapi aku boleh belajar menggunakan dan dpt menghasilkan shoot yg terbaik bg aku sbb saya budk baik..so fikirkan lah bg diorang yg ada kamera sendiri ye...

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

berlagak padahal lembik