Lagenda Budak Sihir..It All Ends Here

well..apa yg aku nk citer tentang harry potter ye..bukan pasal farid kamil atau remy ishak..hehe


aku start layan harry potter bkn nye tngok movie dia tapi disebabkn aku dikenali dgn buku dia oleh sarimah ibrahim..wow artis promot harry potter kat aku..haha.actually bkn aku jumpa dia live tapi..dulu masa kecik2 kan ntv7 byk citer katun tiap sabtu dgn ahad samapi pkul dari pukul 8 sampai 12.30 kan...best time tu.bdk2 zaman skrang mna ada tngok katun kat ntv7 da..semua lyn astro ceria.and every gap utk kartun seterusnya dpt la tngok muka kak sarimah kita tngh pot pet pot pet..kdg2 tu adala contest utk bdk2..jwb quiz la apa la..mcm2 tp semua tu x mnarik minat aku utk join pun..apa yg pnting ialah katun (cardcaptor sakura,slam dunk,pe lagi...haa..byk la,x ingt do)..n one day ada satu kuiz ni klau kita menang dpt buku..n korang tau buku apa.haa..buku harry potter yob..tp time tu aku x tau harry potter tu apa..coz filem dia pun x wujud lagi.tapi da tiap2 mnggu sarimah dok promote kuiz dia dgn hadiah buku harry potter tu lama2 aku mula tau asal harry potter ni bila sarimah baca sinopsis dia..mcm best..ye la citer magic2 bdk2 mcm aku time tu mestila suka.

and masa tingkatan 1..buku harry potter di movie kan..first movie Harry potter and the sorcerers stone..sbb aku da tau pasal harry potter tu apa..aku merengek pada parent aku nk beli cd citer tu..of coz la cetak rompak kan.haha..bila cd tu da klua gua pun beli..dgn keadaan gmba ada byg2..gelap nk mampus..subtitle entap apa2..gua still boley lyn citer tu..enjoy gak..haha.than aku mula terpengaruh dgn harry potter..taksub.haha.kawan2 aku yg x tau pasal harry potter ni mcm bodo2 je..bila aku citer pasal harry poter.after that every filem HP klua aku x pnh miss..layan do.

first buku harry potter yg aku beli..masa form 3..harry potter and prisoner and azkaban..than aku beli 2 buah buku harry potter masa da studi kat uum..time tu baru sem1..duit ptptn and duit gaji pizza aku btk..haha..so aku pn beli 2 sekali gus..ikutkan satu bku harga rm79.90..tapi sbb ada promosi..satu buku depa jual rm39.90..aku beli kat popular..harry potter and half blood prince dgn harry potter the deathly hallow.2 buku final aku beli.sbb klau aku x beli half blood prine..aku akn terpinga2 membaca buku final.sebab dua2 kaitan rapat giler..contoh klau aku x baca half blood prince of coz aku x tau dumbledore mati kna bunuh.haa...sbb time tu half blood prince punya movie x klua lagi.

korang most of all da tngok citer HP deathly hallow..PART ONE kan..haha.aku malas tngok sbb ada part one..aku nk tngok bila part two da klua nnt..lagpun aku da tau citer dia..lagi2 bila aku dpt tau pengarah citer tu ikut sebijik jln crite kat buku.PART TWO..haa..meh aku nk citer ckit..salah sorang kembar weasley nnt mati,harry potter akn kawen and ada anak..voldermot mati sbb semua hocrux dia hancur sude.nak tau apa lagi..sila tna aku ok..hehe.

P/s..aku x larat nk tulis da,,haha.

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih