Jangan Kata Baginda Sedemikian!!!

Assalamulaikum dan solawat ke atas Rasulullah dan ahli keluarga yang suci...

Ada satu statemen yang yang berbunyi begini..
Ruginya orang handsome tak solat, Nabi Yusof yang handsome pun solat. Ruginya orang cantik tak solat, Saidatina Aisyah yang cantik pun solat. Ruginya orang kaya tak solat, Nabi Sulaiman yang kaya pun solat. Ruginya orang miskin tak solat, Nabi Muhammad yang miskin pun solat. Ruginya budak-budak tak solat, Hasan dan Husin budak pun solat. ...
Disini aku nak mengaskan bahawa Rasulullah tidak miskin...aku marah sangat2 bila baca benda nie. aku ada hujah tersendiri pasai yang Rasulullah bukan orang miskin..haih..tapi mula2 aku nak bagitau..ada 3 jenis orang kaya..which is..

1) org kaya ni guna kekayaan utk diri sendiri >>> dunia berjaya akhirat hancur

2) org kaya ni guna kekayaan utk tolong mak ayah, adik-beradik,family, keluarga terdekat, diikuti anak yatim orang miskin, fakir >>> dunia berjaya akhirat pun berjaya - haaa ni baru betul

3) org kaya tapi dermakan dan korbankan sume kekayaan dia utk tolong org lain, family dia pun sanggup korbankan kekayaan dia demi m'melihara cahaya Islam supaya dpt save org lain -mereka x kisah walalupun hidup susah - ni yg terbaaaaaiiikkkk dan betul >>> contoh Rasulullah dan Keluarganya.
jelas..Rasulullah dan Saidatina Khadijah adalah seorang peniaga yang berjaya..mana mungkin seorang peniaga yang berjaya adalah seorang yang miskin...mashaAllah. 
p/s: pagi2 buta yang ohsemm bila dengar fly.fm online without buffering.
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

berlagak padahal lembik