Apabila tiba masanya

Assalamualaikum dan salam ke atas mereka yang aku cintai, Muhammad Wa Aali Muhammad.

Dulu kecik2..memnag ada berangan benda2 ni semua...berangan untuk memiliki.tapi angan2 tu x serius hanya sekadar pelengkap masa2 zaman kanak2. Tapi tiba usia remaja...x terfikir lngsung untuk berangan memilikinya..yang ada hanya kecintaan dunia remaja semata-mata.Sehinggalah saat ini..benda tu datang..OMG!!..aku harus memikirkannya..penting..sudah tiba masa untuk aku memikirkannya..kerna untuk memerlukan semua tu dalam masa terdekat ini..hehe..mendelah aku merepek ni..skema cap ayam btoi..well...tu la akibatnya klau byk sangat baca blog bahasa sastera nie.

yeah...apa yg aku fikir sekarang nie ialah benda2 yang orang2 dewasa perlukan...

KERETA DAN RUMAH

aku dah mula jenguk2 benda2 ni kat internet,paper..and pernah sekali aku tngok rumah2 yang nak dijual dekat paper..semuanya harga 1 juta dan ke atas..haha awesome gila..x kan la aku nak tinggal kat rumah mcm tu..hehe.tapi tekejut gak..awat mahai sangat rumah2 ni..mmg rumah dah mahal ke skrang..damn,ptot la..tngok alamt kat iklan2 tu..kat kajang height,putra height,subang height,bukit antarabangsa, senang citer tu tmpat kawasan elit la..mmg x duduk la.hehe.if aku ada duit pun...aku akan beli rumah yang biasa2 je..perlu ke rumah besar2 mcm tu. keselesaan?rumah aku kecik tapi selesa je.hehe.....

Kereta?hm...kereta apa nak beli ek klau dah bekerjaya nanti...mungkin untuk awal2 ni aku akan pkai viva je..bayar bulan2 murah,minyak pun safe...bila kewangagn dah kukuh,dah ada anak bini..barula aku akan fikir kereta yang awesome cikit..macam CALDINA ke,MAZDA ke,FORD FIESTA ke..hehe.apa2 je lah..yang penting semua tu dapat permudhkan lagi ibadat aku kat yang MAHA ESA.

Peace,love Ahlul Bait

p/s : seronok berbicara dengan jasad tanpa roh nie...

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih