Hati Tidak Pernah Suci (2)

Assalamulaikum...



semalam gua dah criter serba sedikit mengenai kemaksuman rasulullah menurut perspektif diri sendiri..arini gua nak criter plak..boleh ke manusia macam gua ni maksum..pernah ke manusia macam gua ni pernah ma'sum.hehe..jangan terkejut dan ketawa kecil bila baca jawapan gua...
manusia biasa? pernah ma'sum? biar betul bro.............ehem..ni jawapan gua..

ya...manusia biasa pernah ma'sum,..hehe.dalam erti kata lainkorang semua yang baca entri ni semua pernah ma'sum, silalah sedikit terkejut...biar btoi bro??? betul la...manusia biasa macam kita ni pernah ma'sum..hehe.mari berbincang

kenapa aku kata manusia biasa mcm kita pernah ma'sum...jawapan dia ringkas..fahami dahulu maksud ma'sum, ma'sum ialah suci ataupun tidak pernah membuat kesilapan,tidak pernah membuat dosa..jadi waktu bila kita nie semua x pernah buat kesalahan,buat silap dan hati suci bersih.jawapan dia sejak kita keluar dari rahim ibu kita..ketika itulah kita adalah seorang yang ma'sum...tidak pernah berdosa,tidak pernah membuat silap,,hati kita benar2 suci time tu ='( sedih aku bila terbayangkan hati aku ketika bayi suci sesucinya.

 tetapi potensi kita untuk ma'sum itu hilang apabila kita membuat kesilapan pertama, kesalahan pertama,dosa pertama dalam keadaan berakal...dan ketika itu hati kita sudah tidak suci lagi.lalu...kemaksuman kita hilang..bayangkan kalau kita ketika itu menjaga setiap perbuatan kita..masyaallah potensi kita sebagai manusia biasa untuk menjadi ma'sum masih ada...nauzubillah.

Jadi..dah banyak kesilapan, kesalahan dan dosa yang gua dah buat...jadi ketika gua dah buat salah dan silap ataupun kesilapan sama yang berulang kepada sesiapa mahupun yang tersayang...maafkan lah gua, sejuta keampunan gua mintak..sebab gua tidak ma'sum. gua bukanlah seorang yang manusia lengkap. Andai kata kamu baca entry ni..harap mengerti.

well..sampai disini sahaja untuk kali ini.

hai..saya la owner blog ni













p/s : babe....

Comments

Popular posts from this blog

Sebuah Satu Malam

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!