Keluarga Adalah Cinta Sebenar

Allah Humma Solli Ala Muhammad Wa Aali Muhmmad


Tadi aku beli buku Liverpool di Ulu Yam, actually aku dah lama  nampak buku ni tapi tak de interest nak beli, padahal aku suka buku-buku macam ni, nak nak genre travelog or depa cakap pasal perjalanan hidup depa dekat negara asing. Disebabkan kokping a.k.a. Fynn Jamal suggest baca buku ni dekat Facebook so aku pun macam terpengaruh, damn cliche gila kan, perangai macam budak budak baru nak up..hahaha. mampus.

After that aku cari satu port nak baca buku ni, aku cari kopitiam sebab ada plug so aku boleh charge phone skali, sampai kopitiam plug aku nak guna tu tak function, damn gila but who care misi aku nak baca buku tu je. So aku pun selak selai selai buku tu. Aku suka dan jatuh cinta dengan apa yang diceritakan oleh penulis dalam buku tu, setiap kali habis satu bab aku pandang ke depan, menung lama than aku sambung baca. tau kenapa? Actually aku tahan nangis ataupun aku tengah sebak. Dia banyak cakap pasal pengorbanan family dekat dia..itu yang buat aku sebak. Well. setiap kali dia cerita, aku akan terkenangkan pengorbanan family aku masa aku kecil, daripada ayah sampai kakak-kakak aku. Every moment akan terselak satu persatu dalam minda aku




*pause*

*sebak dan goosebump*

Disebabkan aku dekat public place tak kan la aku nak nangis tergedik-gedik kat situ pulak kan...so aku decide aku nak baca kat rumah dalam bilik aku so boleh aku nangis sorang-sorang. So sapa kata aku tak de perasaan, dulu ex makwe aku pernah cakap aku tak de perasaan. hahaha. You totally wrong girl. Siapa yang mahukan motivasi untuk lebih bersikap baik kepada parents..bacalah buku ni..yang mana hati kering yang suka sakit kan hati mak ayah, baca la buku ni. Please, Keluarga adalah cinta sebenar.

Aku bukan manusia yang dan kita semua bukan paling sempurna, dosa muncul kadang sedar kadang tidak, tapi itu berlaku hampir setiap hari. Jadi tuhan itu Maha Segala Pengharapan, mohonlah agar kita semua sesuci bayi yang dilahirkan.

Wassalam

Aku yang Dosa




Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih