Adakah Islam agama kedamaian?



Seperkara yang mahu aku kita fikir, dunia islam sedang bergolak baik di mana-mana sahaja. Perang di sana sini, bak kata lirik lagu Bring Me The Horizon - It's Never End ; Every second, Every Hour, Everyday..its never end, its never end.

Terus, islam mengaku bahawa islam adalah agama kedamaian tetapi sejak zaman Rasulullah pbuh lagi, peperangan antara umat islam dan lain-lain tidak pernah berhenti, apa itu kedamaian? ini bukan persoalan aku..ini adalah persoalan non-muslim. Itu belum lagi aku sentuh perkara sunni-syiah, tiada penghormatan anatara sesama fahaman (bukan semua) menyebabkan sering berlaku pergaduan sesama Islam itu sendiri. ayuh fikir, di mana salah kita,,emangnya bener islam ini pencetus peperangan? Satu benda yang aku nak share untuk sedikit pencerahan.



1.World War I : 17'000'000 killed (without Muslims' interference) 2.World War II : 50'000'000-55'000'000 killed (without Muslims' interference)

3.Atomic bombing of Hiroshima : 90'000-166'000 killed (without Muslims' interference)

4.Atomic bombing of Nagasaki : 60'000-80'000 killed (without Muslims' interference)

5.Vietnam war : 5'000'000 killed (without Muslims' interference)

6.War in Bosnia : 500'000 killed (Muslims didn't start the war)

7.War in Iraq: more than 1'200'000 killed (Muslims didn't start the war)

8.War in Afghanistan and ... "When it is said to them,"Do not cause mischief on the earth", they say," we are but reformers." Holy Quran 2:11

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih