Dunia Bawah Tanah-tribute to abang k-rol

Assalamualaikum n solawat ala muhammad wa aali muhammad

Sekarang tengah cuti panjang ya rabbi...aku x tau nk buat apa..kehidupan aku kat rumah bgn tido,breakfast,ngadap laptop(of coz facebook) lunch,tengok movie kat laptop sampai petang,maghrib pegi surau pas2 mkn malam,tngok tv or ngadap laptop..dah tngh malam masuk bilik..bukak radio..tutup lampu..and fall asleep...so itu kitaran hidup aku and bayangkan aku akan melalui bnda yg sama sampai bulan 9 except time bulan puasa nanti la..

Zaman aku mula berakal,mula mencari arah tuju,mula mencari tujuan hidup..iaitu remaja. well..zaman ni la aku mula dengar muzik2 keras..keras i mean x keras sgt la...more to punk rock actually..but i started dgr music sedikit keras ni when im sweet 14..time to anak D.O. tempat aku which is batu gajah..depa baru pindah kat ctu..AZAM n AZIM(kembar x hensem tapi perasan hensem)..depa yg mngenlkan aku pada music2 huru hara mcm nie..they introduce me to LINKIN PARK (album hybrid theory) and slipknot (x ingt album apa)..it was awesome that time..besala darah muda.pas2 masuk fom5...im crazy too avril lavigne..punk rock princess..time to avril baru 18..muda n cun..and aku dikenalkan dgn sum 41,all american reject.itu zaman kemuncak remaja aku where music is everything that time..yes nmpk slow kan org lain fom one da layan bnda cam gitu..hei!! lantak aku la!!!! ...penghujung tahun 2003 aevery day hitz.fm akan play lagu simple plan-perfect..pas2 aku jadi gile simple plan.zaman fom 4 aku mmg aku berkiblatkan simple plan..dari segi pemakaian..n mcm2 la..aku hafal semua lagu diorang..and beli kaset ori.time tu mp3 player xde lagi klau ada pun mahal.


penghujung tahun 2004 aku ada lepak dekat ipoh arade time tu..than ada sorang brother ni datang pagi flyers gig..gig? amende tu..??,,brother tu gelak je tngok rangai freak aku..than aku ingt lagi dia cakap kat aku.."ko ni fresh lagi nie..xpe aku explain"..brother tu pun explain kat aku..mcm2 dia explain..best time tu.than next week tu dia bawak aku pegi satu gig ni dekat ipoh..aku x ingt kat mna.kat satu dewan ni tapi x besa pun.x ramai orang sgt tapi quite ok la...than adala satu band ni naik pentas..they all introduce diri diorang as LOVE ME BUTCH..than diorang start main lagu..wargh..padat dan keras..muzik apa nie..jerit2 bukan main..crowd pun gile time tu..melompat.lari..huru hara abis...than abis diorang main aku g jumpa brother tu..aku tnya dia music apa tu...dia kata tu la HARDCORE.wooo...pas2 ada satu band ni naik pentas..diorang pun perkenalkan diri diorang as ONE BUCK SHORT..start diorang main je aku da tau genre diorang apa...of cos la pop punk..sebab aku familiar muzik punk mcm mna..time tu boleh la aku enjoy ckit2..X brani lagi time tu..well fresh lagi kan..pas2 ada la byk band main.tu la mcm mna aku dikenalkan dgn dunia gig..brother tu ada ckp kat aku..klau nk enjoy but relax punya gig..dtg la gig2 genre dia mcm akustik,indie,punk..klau nk meletop pala otak punya pegi gig metal..mmg aku x minat la metal time tu.

tu la serba sedikit mcm mna aku knal dunia bawah tanah..atupun underground..skrang depa da panggil indiependant..nanti gua sambung lagi..byk nk cerita nii..chow.

p/s: gig2 jugak...agama2 jugak.

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih