Konservatif VS Liberal




Assalamualaikum

Aku benci mereka yang menggunakan sikap konservatif dengan cara paling jahanam sekali. Konservatif ini banyak membataskan kau punya pemikiran apatah lagi pergerakan.

Bila kau berhujah kau mematikan hujah kau dengan dosa dan pahala, kepala bana apa semua ni. Itu je yang kau mampu, kau pandai menghukum seseorang itu atas alasan apa? atas alasan kau selalu pergi dengar ceramah agama dan orang lain tak. Thats not the point bro! aku akan melawan mati matian siapa yang bersikap konservatif dengan aku.

Dunia ni luas maka ilmu pun luas dan kalau kau rasa kau punya ilmu dah cukup power bila pergi ceramah dekat surau surau rumah kau. Kau silap!

Aku lebih suka mereka yang liberal, bukan islam liberal dalam Islam tak de istilah liberal tapi aku guna jugak supaya kau faham apa yang aku nak kata. Sebab liberal buat aku berfikir, buat aku nak lagi tahu dengan hujah-hujah mereka yang bernas. Liberal tak cakap dosa dan pahala tapi Liberal tak hukum siapa dapat dosa siapa dapat pahala!

Kau aku rasa boleh simpan ilmu ceramah ceramah yang kau kutip dekat surau surau rumah kau, jangan nak ajak orang lain jadi otak tempurung macam kau tapi kalau kau nak orang jadi bangang macam kau aku lawan!

Nak konservatif sangat tapi bila orang melucah hang pun nak melucah, so apa beza kau dengan aku yang "tak alim" macam kau tu, in facts lebih teruk durjana. Aku pulak naik segan bila bicara pasal hal-hal lucah tapi kau seronok bicara pasal hal-hal macam tu. Mind fuck!

So kau tak de beza pun dengan ustaz-ustaz masuk paper kantoi romen kantoi rogol anak, cucu. Go Fuck Yourself.

Sekian.
Aku yang Marah






Comments

Popular posts from this blog

Sebuah Satu Malam

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!