Doa Bulan Rejab


Assalamualaikum, Allah Humma Solli Ala Muhammad Wa Aali Muhammad

well..sekarang dah masuk bulan Rejab, after this Syaaban than Ramadhan. Bulan Rejab ini dikatakan sebagai bulan Rasulullah manakala Ramadhan itu bulan umat..

Keutamaan bulan Rejab Rasulullah saw bersabda: “Bulan Rajab adalah bulan Allah Yang Maha Agung, tidak ada bulan yang menandingi kemuliaan dan keutamaannya. Di dalamnya diharamkan berperang dengan orang-orang kafir, karena bulan Rajab adalah bulan Allah, Sya’ban adalah bulanku dan Ramadhan adalah bulan ummatku. Barangsiapa yang berpuasa sehari di dalamnya wajib baginya memperoleh ridha Allah, dijauhkan dari murkanya, dan diselamatkan dari semua pintu neraka.” (Mafatihul Jinan 132)
Rasulullah saw bersabda: “Bulan Rajab adalah bulan untuk memohon pengampunan bagi ummatku. Maka hendaknya mereka memperbanyaklah istighfar di dalamnya.

Dan kita tau yang Islam ini kaya dengan doa-doa utntuk diri sendiri serta umat islam seluruh semesta..aku pernah diajar beberapa doa yang baik oleh insan-insan berhati suci dan mulia...so aku nak share lah doa ini untuk bacaan semua..harap mendapat keredhaan Allah SWT. Solawat.

Wahai Yang mengabulkan segala kebutuhan orang-orang yang memohon. Wahai Yang tahu kata hati orang-orang yang diam. Engkau selalu mendengar dan menjawab setiap permohonan. Ya Allah! Janji-Mu benar, Karunia-Mu melimpah, Rahmat-Mu luas. Maka, aku memohon-Mu agar menganugerahkan shalawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, agar memenuhi keperluanku di dunia dan akhirat. Sesungguhnya Engkau Maha mampu atas segala sesuatu.
Marilah kawan-kawan kita baca doa ini setiap hari..semoga urusan kita dipermudahkan-Nya. Sounds like poyo nak tunjuk alim..well this is not about alim..this is about ilmu that suppose to be aku share untuk semua.  chill....=)

till than, chalo!

"makwe"


Comments

Popular posts from this blog

Sebuah Satu Malam

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!