Milik Bersama Aku Janji

                                             


                                         Tumblr_mf96yjfzmu1r412xyo1_500_large

Aku buka jendela, angin kuat masuk bersama serpihan daun kering, ahh ini cilake, aku separuh bogel, sejuk dia bawa aku ke sakaratul maut. "sayang, baju you" dia mencampakkan baju kepada aku. "kalau you still nak rasa nikmat malam tadi pakai lah baju" aku hanya tersenyum nakal terkenang saat malam tadi. Dia menyarungkan segala pakain dia dari lingerie hinggalah windbreaker jenama North Face yang aku belikan untuk dia samasa bercuti di Seoul dulu. "hati-hati babe, jalan licin, salji tebal" dia memandangkan aku dan senyum sebelum menutup pintu rumah. Aku kembali keseorangan untuk pagi ini, kalau solat Subuh sempat lagi ni, aku mempercepatkan gerakan ku ke bilik air untuk mandi junub dan berwuduk. Solat selesai. Aku bersiap mahu ke pejabat dan aku sempat ke dapur sebelum keluar, aku lihat ada sandwich di atas meja bersama sekeping nota, "today bfast,  p/s : I LOVE YOU and Your D*** =P" aku tersenyum dan menggelengkan kepala, "nakal habaq hang".

Aku terus melangkah ke pejabat aku yang tak jauh dari rumah, kimak apsal sejuk sangat ni, baru aku teringat aku lupa pakai long john. salji banyak menyeleputi windbreaker aku, sebelum masuk ke pejabat aku terpaksa mengibas-ngibas windbreaker aku supaya salji tak cair masuk dalam office, menuju ke bilik yang setiap hari aku singgah di pintu tertera nama " Syahid bin Sulaiman" ya inilah blik aku. Duduk saja dikerusi benda pertama aku lihat, wajah dia pada frame gambar di atas meja kerana dia akan beri aku semangat setiap saat aku mahu berkerja, aku mengeliat panjang dan terus membuat kerja yang tertangguh Jumaat lepas.

"life is about recycle and you must face it even you hate it"
Tumblr_lskjkeow7o1qbk0rto1_500_large
jam sudah menunjukkan pukul 4pm its time to go back home, ya musim sejuk disini membuatkan aku terkeliru dengan waktu..siangnya hanya enam jam selebihnya hanyalah kegelapan. Aku singgah di kedai Uncle Steve untuk membeli kopi panas dia yang bikin aku segar. " how are you doing today my friend" uncle Steve menyapa sambil menyediakan kopi,"im faking hot today" uncle hanya ketawa. Aku jalan beberapa langkah ke hadapan dan itu dia, ini yang akan berlaku setiap hari. Aku dah agak dah. Walaupun kami keluar berasingan tapi kami pulang bersama "hai sayang, aww..you look tired" dia datang kepada aku dan mencium pipi aku, "tak penat pun, i just feel a lil bit cold, lupa pakai long john" aku menyapu-nyapu kepalanya yang penuh dengan salji  "is that so, let me be your long john" dia terus melompat ke belakang aku dan memeluk erat "hey ini bukan long john this is burden" aku menahan dia dari belakang membuatkan cawan kertas kopi aku terjatuh..dia ketawa "do i care". aku berjalan perlahan-lahan dengan mendukungnya di belakang. Nancy Street masih ramai orang berpusu-pusu di atas jalan walaupun salji turun dengan lebat. "Sayang" sapa dia "Yes sweety" jawab aku. " I love You" kata dia.." I love you too more than you do" balas aku "hei tak aci la bro" kata dia sekali lagi dan aku hanya ketawa memimpin sang ratu pulang ke istana. "lets go home faster i tak buat asar lagi ni lagipun sejuk sangat ni" "ok, i tought you dah sembahyang" aku terus berlari pantas sehingga membuatkan dia terjerit-jerit kerana terhentak. kami ketawa dan ketawa lagi. Musim sejuk kali ini buat aku bahagia bersama dia, iya aku harap dia pun bahagia dan itu aku pasti.


        Tumblr_mci03hlmbc1qfm87to1_500_large

Meski kau pergi ke mana sahaja
Janji aku akan tidak terlena
Cinta ini tuhan kirim untuk kita
Sampai kapan pun kita yang punya


5 comments:

cty said...

haahaha..tinggi benor imiginasi..kihkihkih..

Pujangga Bercerita said...

haaa..tak tinggi tak rendah. sedang2...

ojousara said...

hhahaha yen yen..

Pujangga Bercerita said...

ala berangan sikit pun x boleh...

ojousara said...

alolo yela,,hihi