Bahan Bicara Unggas

Assalamualaikum

Hari ni gua nak menulis, gua tak kira sebab gua tak tahu nak buat apa sejak menjadi penganggur secara rasminya. hmm..tapi gua tak tahu nak cerita tentang apa sebenarnya. So gua akan menulis apa yang keluar dari kepala otak gua tanpa mengira batasan adat-adat melayu, dan adat resam negeri kedah darul padi.

Bila gua dapat tau yang masa gua dekat universiti ramai makwe-makwe yang bercakap tentang gua, even gua ni bukan lah seekers attention dekat UUM lagi-lagi gua bukan the most popular student among coursemate, tapi gua heran nak mampus walaupun gua tak heran apa yang terjadi sebab gua pernah menjadi topik perbualan makwe-makwe UUM. Untuk pengetahuan korang, penampilan gua dekat universiti sangat faking shit pada mulanya, bajet cool dressup satu badan dengan brand Jefferson. ahh kimak nya. Bila mood untuk dressup tu dah tak de gua mula dreesup seperti seorang "persona non grata" kadang-kadang pergi kuliah baju tak gosok, tapi gua ada perasaan malu macam siti nurhaliza gak, sebabkan baju tak gosok gua pakei sweater hitam ala-ala budak emo dengan remos jatuh ke bawah dan gua break the rules or break the clothes ethics dengan pakai skinny jeans hitam, dengan kasut Vans slipped-on lusuh. Wah memang poyo habis. lu ingat lu my chemical romance, yes i am, memang mood MCR time tu, dengar lagu Helena repeat banyak kali dekat mp3 gua. poyo budak ni.

Bila dah masuk sem 4 baru la dressup gua macam ahli koprat ataupun pekerja government, pakai baju putih fit, seluar topman fit, kasut kulit hitam berkilat *padahal sebulan sekali baru polish* yang sentiasa menjadi bahan bualan driver-driver bas.Time tu memang gua punya confident tinggi, dan bangga untuk ke mana-mana sahaja meskipun library dan kedai nasi kandar Subaidah. dan gua mula rasa sedikit hensem dan elegan dengan memebawa watak lelaki koprat macam tu. Dan time tu lah aku mula rasa aku menjadi perbualan hangat makwe-makwe UUM..wah sumpah gua perasan.

Memang gua aktif, akif sangat sampai ramai gak la student yang kenal gua. mostly depa kenal gua sebagai yen kembara, pegi ke mana-mana pasti ada yang tegur. gua bukan nak riak, tapi gua syukur giler sampai rasa nak buat majlis kenduri kesyukuran dan majlis potong jambul gua kerana ada member ramai tapi mak gua tak bagi buat. Gua juga bukanlah seorang GagMan di dalam kelas tapi kadang-kadang gua menonjol dengan bertanya soalan yang tiada kaitan dengan subjek kelas. Kadang-kadang junior tegur aku "abang yen" ak just.."oh hai...kelas yang mana satu ek"..kah kah kah poyo semua ni.

Diam dan baca kerana gua masih mahu menulis sampai gua rasa nak muntah.

begitulah kisah dan bukti dan evidence dan juga alibi yang membuatkan mengapa gua menjadi bahan bicara makwe-makwe UUM. ohh man, gua nak pergi solat. chalo.

Comments

Unknown said…
Untung la, hot stuff kan, keh keh keh. Apa-apa pun lu memang best dari gua kenal lu kat form 6 dulu! ^^
haha..begitu kah? aku bukan hot tapi mngkin aku friendly dengan semua orang. mungkin. btw thanks putri.
ojousara said…
yela abang yen,,hahaha

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih