Sebuah Karya Seorang Imam Ahlul Sunnah Wal Jamaah

Puisi Imam Syafie kepada Al-Hussain

Hatiku mengeluh, kerana hati manusia sedang merana ...
Kantuk tak lagi datang, gusar tidur membuatku pusing ... .
Wahai sesiapa yang akan menyampaikan pesanku kepada al-Husain, ...
Yang dibantai, meskipun tak berdosa ,..
Bajunya seakan-akan dicelup basah dengan warna merah ... .
Kini hatta pedang pun meratap, dan tombak menjerit ...
Dan kuda yang berlari meringkik, kini meratap ...
Bumi bergempa kerana keluarga Muhammad ...
Demi mereka, gunung-gunung yang kukuh nescaya akan meleleh ...
makhluk dilangit gugur, bintang-bintang gementar, ...
Wahai ilham dirobek, demikian juga hati! ...
Orang yang berselawat untuk dia yang diutus dari kalangan Bani Hasyim, ...
Dia juga memerangi anak-anaknya ... .
Duhai alangkah anehnya! ... .
Jika aku dianggap berdosa kerana cinta kepada keluarga Muhammad, ..
Maka aku tidak akan bertaubat dari dosaku itu ...

p/s : solawat ku kepada mu wahai muhammad wa aali muhammad tidak pernah putus sampai hembusan nafas terakhir.

Comments

ojousara said…
the best part....Jika aku dianggap berdosa kerana cinta kepada keluarga Muhammad, ..
Maka aku tidak akan bertaubat dari dosaku itu ...
so wonderful..
indah bukan...=)

btw...siapakah anda?hehe...
ojousara said…
bukan nak follow aku......

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih