Kepenatan...

satu minggu yang sibuk bermula 25hb mac - 2hb april..apa yg bz nya..of cos la, 25hb sampai 29hb bz dgn kakuum(shoot gamba)..penat3.30hb mac shoot gamba utk dinner ECOSA dkt star hill hotel alor star..penat3..1hb april pergi putrajaya utk majlis watikah perlantikan profesor negara dimna aku jumpa prof. mustafa ishak..beliau dilantik jadi profesor negara.terkejut gak aku..hm....tp apakan daya, inilah sebuah kehidupan seorang mahasiswa yg memilih utk aktif di universiti..akademik?? tunggang langgang..haih penat3.

aku nak cerita pengalaman aku g kl arituh...kitorang tido kat kl international hotel. hotel dia agak mewah la..best3.n mlm tu aku dgn panjang makan kat warung blakang hotel tu..aku makan nasi lemak ayam pop (what the hell is that!!??)..n guest what...harga dia tujuh ringgit..agak terkejut jugak la..mahal nk mampus..sbb sblum ni aku mkn kat kl gak still ada kedai yg murah..'kl' is not a reason u should increase the food price..nsb baik la bileh claim...penat3..n lepas tuh aku meletakkan harapan nak gi klcc for photoshoot session...aku panjang musa(srm) awek musa and other two uum student follow kitorang pegi..we choosed to jalan kaki nak pergi sana sbb nmpk klcc dari warung makan tuh mcm dekat je...n kitorang pun pegi jalan2..sebelum tu aku gak meletak harapan nk pergi kampung baru..aku tatau knapa nk pergi sgt tmpt tuh.nk dekat setengah jam kami still x sampai klcc walaupun depan mata je...kami pun jalan2 lagi n aku tunjuk pandai bajet tau jln kl ikut shortcut dkt satu kawasan kampung..kampung pindah x salah aku sbb ada surau tulis nma kampung tu dekat signboard..aku suka tmpat tuh..sbb ada unsur2 kampung even aku boleh nmpk klcc depan aku..u know what i mean kn.and guest what..masa kitorang jln2 area kmpung tuh..kitorang jumpa rumah yang selalu dibuat lokasi filem cerita remp-it dgn adnan sempit..ala rumah papan kaler biru tuh.so aku pun amek gamba depan rumah tu.da sejam belalu kitorang still x sampai klcc lagi even betul2 dah depan mata just kna halang dgn satu highway ni je..tiba2..lampu klcc padam and aku tngok jam dah pukul 12 mlm..tidak!! apalah guna nk shoot tanpa lampu dari klcc tu..so kami membatalkan hasrat nak pegi klcc n teros balik hotel..n sklai lagi aku tunjuk pandai cari shortcut nak balik hotel..haha.kata kembara..mmg gamble habis..tiba2 kitorang sampai kat satu kawasan kedai makan yg byk n panjang..kat mna ni?? and aku tngok signboard "KAmpung baru" wow!! aku da sampai kampung baru..byk gile kedai mkn kat cni..n kawasan kampung dia mmg best..mmg meriah la kat cni..i love kampung baru.lepak2 jp kat citu aku tngok bdk2 lain da penat so kitorang pun decide blk hotel tros..dont belok2. time balik tu tiba2 hujan..nsb baik x lebat sgt..tp basah jugak la...pkul 1 kitorang sampai depan hotel aku dgn panjang minum2 teh warung depan hotel..panjang beli kuey teow basah..lapo even kiorang dh mkn nasik tujuh ringgit..haha..hm..satu pengalaman x leh dilupakan...

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih