Pendosa

Shalom


Malam-malam Ramadhan macam ni, suatu ketika dulu aku pernah rajin baca doa khusus untuk Ramadhan ni tapi itu semua dahulu, masa aku mula-mula kenal apa itu Islam, tapi berbeza dengan sekarang aku rasa aku sedikit jauh dengan perbuatan ritual macam tu. Macam-macam alasan aku reka untuk diri sendiri dan juga untuk tuhan, semata-mata mahu meyakinkan tuhan yang aku ni masih tidak melupakannya.

Aku tenang, sangat tenang, Bila aku sedar aku banyak dosa pada tuhan. Sekurang-kurangnya aku sedar aku punya dosa daripada kau yang tak mengaku berbuat dosa. 

Ohh ya..jangan jadi hipokrit. Talam dua muka pun jangan. Tuham tak suka kau punya dua watak. Watak jahat dan watak bangang. please jangan.








Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih