monolog satu cerita



ini monolog aku cipta bila hati aku kecewa tak sudah
kecewa lagi dengan permainan dunia
menipu dan terus menipu
aku juga yang jatuh lemah tanpa apa apa lagi
manusia sekeliling hulur tangan pun tidak
kecewa lagi
sampai satu saat kau heret aku dan kau lepas
bodohnya aku
semua jelas ternyata permainan manusia
aku cuba bermain dengan betul
tapi dia bermain tipu
aku penat kau tahu tak..?
di tepi sungai aku menunggu
aku lihat puteri sakinah
terapung di permukaan air
laju...laju sekali
aku kejar..kerah tenaga keluar lawan arus air
tapi tidak berjaya
aku lemas, puteri sakinah menjeling aku kelemasan. 
dia memandang ke depan dan berlalu pergi
permainan dunia..kau hebat aku tewas.






Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih