Dingin Jangan Telanjang





Aku berjalan hampir 5 kilometer melepasi beberapa bangunan dan kini aku di Taman Rekreasi Tungtchenv
hari itu aku merayau sorang - sorang
Penat..aku penat nafas aku semput , ini biasa bila musim sejuk tiba.
Tanpa fikir panjang salji menjadi tilam aku
jangan risau..tak basah
aku baring dan pandang ke langit..
mendung tapi indah..tuhan maha bijak
tuhan tahu apa yang aku mahukan hari ini.
hari ini hari selasa
hari ini hari ulang tahun aku
aku budak pukimak tak sambut benda benda itu
tak ingin
aku memilih untuk memejam mata
tapi sedikit aku tidak berharap pada mimpi
mimpi mengarut
mimpi tukar tukar cerita
mimpi ada basah ada kering
tapi sayang
tidak membantu aku menyembuhkan kesakitan aku
aku pasang lagu dengan harapan aku terbuai indah sama alunan punk rock
kaki kiri aku terhentak ikut ketukan drum
ini nikmat muzik punk rock beri aku keghairahan utntuk terus hidup
tak perlu rokok dan alkohol
hanya muzik punk rock
selepas habis satu lagu aku buka mata
pemandangan masih sama
aku bangun berdiri
tuhan. terima kasih untuk semua ini
aku dingin
aku tidak telanjang

google

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih