Air Mata Cinta

Assalamualalaikum

tiba-tiba aku terfikir tentang airmata, ya air yang terhasil dari mata tak kira apa sebab sekalipun, sakit, marah, geram,happy, and of course benda paling typical...sedih.

cuma aku terfikir sejenak, benda ni aku selalu dengar bila ada kematian, than dah mandi jenazah apa semua, selepas jenazah dikafankan its time for nak kucup jenazah..and pasti aku akan dengar "jaga air mata, jangan sampai jatuh dekat jenazah" .

this...what is that? kenapa air mata tak boleh jatuh dekat jenazah, kalau jatuh apa kesan ke atas jenazah,?jenazah kena mandi balik semula? mayat tu hidup balik..kenapa dan kenapa?

air mata itu bukan najis, bukan sesuatu yang haram, bukan sesuatu yang membuatkan kita perlu mandi wajib jika air mata mengalir keluar dari mata, bukan perlu disamak muka kita jika air mata mengalir.

bagi aku air mata ialah lambang kesaksian sebuah perasaan, ianya tidak perlu ditahan daripada mengalir keluar. dan tidak perlulah kecoh jika air mata itu jatuh ke atas jenazah..itu lambang keinsafan, kasih sayang dan cinta. jadi menangislah.

p/s : tak nak tulis panjang-panjang.


Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih