Sang Pemimpi

Assalamualaikum

gua baru je tengok criter Sang Pemimpi..best.n gua suka dia punya falsafah2 dlm tu...ayat2 depa sangat awesome n beseni.ye..sudah tentu indonesia mempunyai karya seni yg hebat.and cerita Laskar pelangi n Sang pemimpi one of the story that have full of art.and ade satu part masa rendy arai ahmad nk pikat Zakiah Nurmala(cantiknya dia),,arai main gitar and dia bawak lgu fatwa pujangga..SEDAP sangat.byk unsur-unsur melayu..well pulau belitong kan orang melayu yg dok ctu.

“Tapi sayang sayang sayang
Seribu kali sayang
Ke manakah risalahku
kualamatkan

T’lah kuterima suratmu yang lalu
Penuh sanjungan kata merayu
Syair dan pantun tersusun indah, sayang
Bagaikan sabda fatwa pujangga

Kan kusimpan suratmu nan itu
Bak pusaka yang amat bermutu
Walau kita tak lagi bersua, sayang
Cukup sudah tandamu setia

Tapi sayang sayang sayang
Seribu kali sayang
Ke manakah risalahku
kualamatkan

Terimalah jawabanku ini
Hanyalah doa restu Ilahi
sMoga lah Dik kau tak putus asa, sayang
Pasti kelak kita kan berjumpa“



p/s : this song i dedicated special to CWNA..with full of great feeling yaww!!!

3 comments:

cty said...

eqa suhayl??? awwwww....haha

Pujangga Bercerita said...

awatnya..awwww..lu kecoh lu jaga.

Ilham Jamil said...

hah. aku dah lama baca tapi setelah activate balik acc lama baru aku perasan.

eqa suhayl? aiseh.