EID...

hari ini raya keenam and aku baru nk update segala criter ttg raya...hehe..malas kan.Lantak la!!!!
as usual..raya kat kampung mmg best..suasana beraya dkt kampung x sama dgn raya dkt bandar..well.korang susa nk nmpk bdk2 riang ria jln2 depan rmh korang,naik basikal,naik motor sampai lapan org x pakai helmet..hehe..and mereka semua ada misi penting iaitu KUMPUL DUIT RAYA!!! yeah..itula misi kanak2 ribena pada raya pertama..hahih..best sgt.
Raya pertama hari jumaat..pagi2 gua bgn awal,mandi sunat aidilfitri,kelua je bilik air gua tngok family sedare gua dtg..tngh mkn ketupat dkt dapur..:wei..awainya hampa sampai"tnya aku dalam keadaan separuh bogel..."kami nk raya kat kampung ni thn ni..thats why kami sampai awai." oo..ok2.gua pun tros masuk bilik..sarung boxer brief raya gua baru beli..kira innerwear raya gua la..haha than tros pkai baju melatu..and thun ni gua x beli baju melayu baru..sbb baju thn lepas pkai 2,3 kali jak..so x nak membazir la...
dah siap gua tros cabut pegi surau depan rumah...smayang raya la.pas dh abis ada jamuan ckit kat surau tu...sentap.
pas2 gua lepak rumah je la..layan sedare2 dtg smbil tngok tv..byk citer best..layan.
pas smayang jumaat aku gerak pgi kampung ayah gua dlm 15 minit da sampai..dkt je.so melepak la kat rmh tok piah gua yg cun tu..sampai la mlm than gua balik rumah.Raya kedua gua raya dkt rumah je..x g mna2 pun..just malam tu raya dekat rumah mak sedare gua..hnya 5 minit perjalanan.hehe..dkt kan..
Raya ke tiga..haa..kali ni gua egi beraya dkt rumah bdk2 klab kemabara yg duduk dkt area kedah...x byk pun dlm 3 rumah je...first pegi rumah baktiaq kat pendang..lupa bk bgtau..gua gerak dgn joe n tok bat.rumah baktiaq sedap ya rabbi...nasik minyak dia cambest baq kat ang..tapi pikirkan byk rumah lagi nk pegi kitorang limit penggunaan tenaga batin utk mkn haha..nnt prot full.pas2 kitorang pegi rumah yani dkt Sik..kawasan rumah yani best..urban gila.haha...jauh nk mampus!!! tapi first kami pegi rumah tok yani da mkn nasik kat citu kami pegi rumah family yani plak...byk btoi rumah dia ni..pas2 last skali kami rumah ilham..tp kampung dia la..dkt jeniang..20 minit dari rumh yani.makan2 pas2 balik..hiah penat,,tu la perjalanan kami masa raya ke 3. nnt gua update citer hot terbaru k..chow

P/S: perot gua still maintain...style laaa...

Comments

Popular posts from this blog

Ini Kisah Aku : Gadis Russia, Aku Ok!!

Istiqarah Dengan Quran Dan Tasbih